Sekční vrata? Ano!

◂ ZPĚT
sekcni vrata 1

Sekční vrata za otvorem

Sekční garážová vrata jsou moderní verzí výplně otvorů garážových prostorů, dnes často nahrazující vrata výklopná nebo křídlová, která nemohou svými vlastnostmi vratům sekčním konkurovat. Sekční vrata proto, že se vratové křídlo skládá z jednotlivých sekcí vysokých nejčastěji od 450 mm do zhruba 600 mm. Tento rozměr je důležitý, aby se při otevření mohly jednotlivé panely – sekce “zlomit” a zasunout pod strop, případně odsunout do strany, to u sekčních garážových vrat posuvných do strany. Vlastní panel sekce je zpravidla vyroben z pozinkovaného ocelového plechu, který je krytý několika penetračními, ochrannými a nakonec vrchní estetickou vrtvou. Povrch sekcí se dodává v několika základních RAL barvách, pak je možné mít vrata ve vybrané RAL barvě (příplatek dle plochy vrat), dále jsou nabízeny nejběžnější základní dřevodekory a nejvyšší, a také nejdražší, třídou jsou laminované panely renolitovými fóliemi totožnými s fóliemi plastových oken. Zde je šíře nabídky omezena na desítky dekorů a dalších podob povrchu. Vzhledem k technologii se zpravidla laminují pouze panely s hladkým povrchem, přídně s drážkou nebo v lamele. Tedy pokud máte požadavek výběru dekoru z rozšířené sady, můžeme nabídnout ve špičkové kvalitě od Trida zde… Sekční garážová vrata posuvná do strany jsou samostatnou kapitolou, protože jsou to sekční vrata, kde křídlo vrat není nadlehčeno žádnou pružinou, na rozdíl od sekčních vrat klasických. O garážových vratech posuvných do strany se můžete více dozvědět zde…

sekcni vrata 2

Široká sekční vrata v lamele

Ale zpátky ke klasickým sekčním vratům. U těch je křídlo vrat vždy nadlehčeno pružinovým systémem, nejčastěji systémem zkrutné pružiny, pružiny torzní. Torzní pružiny jsou umísteny nejčastěji v nadpraží nad otvorem, při nedostatku místa se torzní nadlehčovací systém umísťuje ke stropu, ale až dozadu do prostoru, kam dojíždí vratové křídlo při úplném otevření pod stropem. Jednu z nejlepších torzních mechanik nabízí Trido ve své klasické mechanice, více se můžete dozvědět zde… V poslední době se stále častěji setkáváme u menších garážových vrat s mechanismem nadlehčením vratového křídla pomocí pružin tažných, které jsou zpravidla umístěny po stranách vratového křídla, méně často případně i nad vraty u stropu. Garážová vrata s mechanismem tažných pružin jsou vždy o něco levnější, je to dáno množstvím dílů a materialu konstrukce, ale v zásadě se jedná stále o velmi kvalitní vrata. Křídlo vrat je zpravidla ze stejných panelů jako nejvyšší modely, jen je potřeba dát pozor na tabulkovou životnost tažných pružin, u některých značek jsou nabízeny mechaniky tažných pružin jen na 10000 cyklů a to není zrovna mnoho. Ušetřené peníze se pak za pár let nemusí zrovna vyplatit. Kvalitní sekční vrata s mechanikou tažných pružin můžete prohlédnout například v Trido vratech Easy zde… Výbornou mechaniku tažných pružin nabízíme i od vyhlášené značky AlutechGünther Tore zde… Vlastní kolejnicové vedení sekčních garážových vrat je po stranách otvoru a dále vede pod strop vodorovně nad otvorem. Mechanika sekčních vrat je ale také možná v podobě šikmého vedení pod úhlem například podle sklonu sedlové střechy nebo je možné, pokud je dostatečný prostor nad otvorem garáže, mít mechaniku, která vede jen rovná po zdi v nadpraží, takzvaná “gilotina”.

sekcni vrata 4

Sekční vrata před otvorem – Trido Evo

Klasické umístění sekčních garážových vrat je za otvorem, kdy vratové křídlo přesahuje o kousek svým rozměrem rozměr otvoru garáže, špaleta – tloušťka zdi zůstává venku před vratovým křídlem. Mechanika je pak skryta po stranách otvoru a nad otvorem v nadpraží. Proto je potřeba mít volný prostor v těchto místech. Volné ostění, tedy prostor po stranách otvoru, je zpravidla potřeba od 80 do 150 mm. Volné nadpraží od extrémních 70 mm do běžných zhruba 450 mm a nebo až do více než dvojnásobku výšky otvoru pro vertikální mechaniku “gilotina”. Pokud chybí ostění nebo nadpraží, je nutno toto nahradit nějakým konstrukčním materiálem pro krytí bočního vedení a vrchní části mechaniky v případě chybícího nadpraží. V posledních letech jsou stále populárnější speciální konstrukce, které umožňují instalovat sekční garážová vrata i před otvor nebo do otvoru. Jedná se ale vždy o určitý kompromis s určitými omezeními a jistým zhoršením špičkových vlastností klasicky instalovaných sekčních vrat. Pokud Vás zajímá takový systém, tak patrně jeden z nejlepších systémů tohoto typu je patentovaná mechanika Trido Evo, známá sekční vrata pro montáž “bez bourání”, více najdete zde…

Napište nám nebo vyplňte kalkulační formulář a my vám uděláme nezávaznou kalkulaci
Top